Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα μας
Παραθέτουμε μια σειρά από χρήσιμες διευθύνσεις ιστοσελίδων προς χρήση που αφορούν διάφορες θεματικές ενότητες : Χρήσιμες διευθύνσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΒΙΒΛΙΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ( 1 ΩΡΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΑΝΑ ΤΑΞΗ , ΜΗ ΓΡΑΠΤΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ)
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΤΑΞΗ Α'
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΟΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥ
ΕΝΝΟΙΕΣ ΔΙΚΤΥΩΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ 1 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ 2
Ερωτήσεις (Βασικές έννοιες πληροφορικής-υλικό υπολογιστή)
Άσκηση 1 (σελ 1, σελ2) Άσκηση 2 ( σελ.1 , σελ.2)
Εξάσκηση με το WORD
Εργασίες Α' Τετραμήνου σχολικού έτους 2016-2017
ΤΑΞΗ Β'
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Εξάσκηση στο EXCEL
ΤΑΞΗ Γ'
ΓΛΩΣΣΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ MICROWORLDS PRO
ΓΛΩΣΣΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ SCRATCH (ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ) (Το Περιβάλλον του Scratch)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ2
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ 1 ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ 2 ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ 3
ΤΑΞΗ Γ' Νεοελληνική λογοτεχνία
Φύλλα εργασίας - Καβάφης
Οι διευθυντές του σχολείου
Όπως είναι γνωστό με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1976 , δημιουργήθηκαν οι δυο ξεχωριστές βαθμίδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , το Γυμνάσιο και το Λύκειο με τριετή φοίτηση. Η φοίτηση στο Γυμνάσιο μαζί με την φοίτηση στο Δημοτικό θεωρούνται υποχρεωτικές για όλα τα παιδιά στη χώρα μας.
Οι εκπαιδευτικοί - ντόπιοι οι πιο πολλοί- που διατέλεσαν διευθυντές στο σχολείο μας από την σχολική χρονιά 1976-1977 είναι :
Διονυσία Αντωναροπούλου από - έως
Βσιλική Χρυσομπόλη από - έως
Βασιλική Μαυρογένη από - έως
Σωτήριος Παπανικολάου από - 2007
Δημήτριος Δράκος 2007-2011
Σταμάτα Μπαρτζελιώτη 2011-2013
Ιωάννης Ρούσσης 2013-2015
Γεώργιος Θεοδωρόπουλος 2015 -
Στις 28-09-2016 διεξήχθησαν με καθολική ψηφοφορία από τους μαθητές , οι εκλογές για την ανάδειξη του νέου δεκαπεντεμελούς μαθητικού συμβουλίου. Το συμβούλιο αυτό , αποτελεί το σημαντικότερο όργανο των μαθητών και εκπρόσωποί του συμμετέχουν στο σχολικό συμβούλιο και στην σχολική επιτροπή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του οικέιου δήμου. Αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ διοίκησης σχολείου, συλλόγου διδασκόντων και μαθητών , μεταφέροντας τα αιτήματα των μαθητών και αναλαμβάνοντας την επιτυχή διεκπαιρέωσή τους. Κατά τις εκλογές που έγιναν στην σχολική χρονιά που διανύουμε εξελέγησαν στο δεκαπενταμελές μαθητικό συμβούλιο οι μαθητές :
A/α | Υ π ο ψ ή φ ι ο ι ... | Τμήμα | Ψήφοι |
1 | ΤΣΟΛΑΡΙΔΗΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ | Γ.5 | 123 |
2 | ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ | Γ.3 | 105 |
3 | ΤΣΙΑΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | Γ.5 | 98 |
4 | ΓΟΥΝΤΓΚΕΪΤ ΛΟΥΙΣ-ΤΖΟΕΛ | Γ.5 | 88 |
5 | ΤΣΟΥΜΑΝΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ | Γ.5 | 88 |
6 | ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ | Γ.3 | 86 |
7 | ΓΚΟΓΚΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ | Γ.2 | 79 |
8 | ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ | Γ.2 | 56 |
9 | ΛΥΔΙΩΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ | Γ.3 | 55 |
10 | ΤΣΙΜΠΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ | Γ.3 | 44 |
11 | ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ | Β.1 | 43 |
12 | ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ | Β.3 | 40 |
13 | ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ | Γ.3 | 40 |
14 | ΠΕΤΣΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ | Γ.5 | 39 |
15 | ΜΑΡΠΙΝΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ | Γ.3 | 38 |
Μετά από συνεδρίαση έγινε η συγκρότηση του συμβουλίου σε σώμα με την εξής σύνθεση :
1. Τσολαρίδης Ευστάθιος , Πρόεδρος
2.Λυδιώτης Γεώργιος ,Αντιπρόεδρος
3. Γεωργακοπούλου Αναστασία ,Γραμματέας
Οι υπόλοιποι μαθητές απαρτίζουν ως μέλη το δεκαπενταμελές μαθητικό συμβούλιο
Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων αποτελεί σημαντικό στοιχείο της εκπαιδευτικής κοινότητας και σε πολλές περιπτώσεις είναι ο συνδεκτικός κρίκος μεταξύ καθηγητών και γονέων. Η ύπαρξη και η αρωγή του είναι πολύτιμη για την επίτευξη της λύσης πολλών προβλημάτων της σχολικής κοινότητας. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις , όπου διευθυντές σχολικών μονάδων έχουν προσφύγει στο σύλλογο αυτό για να λάβουν βοήθεια και υποστήριξη σε δύσκολες αποφάσεις που καλούνται να λάβουν.
Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου , προκύπτουν ύστερα από αρχαιρεσίες που γίνονται κάθε δύο έτη , συνήθως την ημέρα της παράδοσης των ελέγχων της βαθμολογίας του Α' τετραμήνου. Στη συνέχεια κατόπιν συνεδρίασης των εκλεγμένων μελών γίνεται η συγκρότηση σε σώμα με την ανακήρυξη προεδρείου.
Στο Γυμνάσιο Κυπαρισσίας το διοικητικό συμβούλιο του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων που προήλθε από τις αρχαιρεσίες της 09-02-2017 απαρτίζεται από
1. Καραμπά Μαρίκα , εκπαιδευτικό κλ.ΠΕ02
2. Isabelle Bachmann
3. Ανδρινοπούλου Δήμητρα
4. Λαμπροπούλου Δήμητρα
5. Αναγνωστοπούλου Κατερίνα
6. Λουδάρου Μαρία
7. Κτενά Κωνσταντίνο
Ο σύλλογος των διδασκόντων του Γυμνασίου Κυπαρισσίας και οι μαθητές μας εύχονται ολόψυχα καλή επιτυχία στο έργο του συλλόγου για την επίτευξη των κοινών στόχων ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Οι μαθητές μας
Το σχολείο μας που αποτελείται από 12 τμήματα που κατανέμονται ως εξής: Τέσσερa τμήματα στην Α' Γυμνασίου , τέσσερα τμήματα στη Β' Γυμνασίου και τέσσερα τμήματα στη Γ' Γυμνασίου. Φοιτούν συνολικά 269 μαθητές (138 αγόρια και 131 κορίτσια). Στην Α' Γυμνασίου φοιτούν 102 μαθητές , στην Β' Γυμνασίου φοιτούν 84 και στην Γ'Γυμνασίου 83.
Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά το σχολείο μας έχει 53 αλλοδαπούς μαθητές (34 αγόρια και 19 κορίτσια).
Το σχολείο μας διαθέτει εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων. Τα τελευταία χρόνια έχουμε και καθηγητές ειδικής αγωγής καθότι στο σχολείο μας λειτουργεί τμήμα ένταξης καθώς επίσης ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό.
Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2021-2022 στο σχολείο μας υπηρετούν οι κάτωθι εκπαιδευτικοί :
Διευθυντής : Θεοδωρόπουλος Γεώργιος , ΠΕ 02 (Φιλόλογος)
Υποδιευθυντές: Μητσιάνης Ιωάννης , ΠΕ 03 (Μαθηματικός)
Δρεκόλια Αθηνά, ΠΕ 07 (Γερμανικών)
Θεολόγοι, ΠΕ01:
Ξένου Βασιλική
π. Καραμπίνος Χαράλαμπος(ιερέας)
Κανελλάκη Ιωάννα
Φιλόλογοι , ΠΕ02:
Παπαντωνοπούλου Δήμητρα
Μελά Δήμητρα
Κοροβέση Μαρία
Ζάρπα Φραγκίσκα
Θεοδοσάκη Δέσποινα
Παναγιωτόπουλος Φώτιος
Τσάλτα Παναγιώτα
Μαθηματικοί , ΠΕ 03:
Δημητρακόπουλος Ανδρέας
Πανταζοπούλου Γεωργία
Καθηγητές Φυσικών επιστημών, ΠΕ 04:
Μπακολιά Αναστασία
Τσάλτας Γεώργιος
Γκότση Αλεξάνδρα
Καθηγήτριες Ξένων Γλωσσών:
Γαβριλιάδη Νεκταρία, ΠΕ 05 ( Γαλλικών)
Πολυκάρπου Σμαράγδα, ΠΕ 06 (Αγγλικών)
Γκάρτζιου Σοφία, ΠΕ 06 (Αγγλικών)
Καθηγητής Φυσικής Αγωγής , ΠΕ 11:
Παναγόπουλος Βασίλειος
Καθηγητές Αισθητικής αγωγής:
Κατσικάρη Ευφροσύνη ( Μουσικής , ΠΕ 79)
Φτούλη Αμέρισσα (Μουσικής, ΠΕ 79)
Καθηγήτρια Οικονομίας:
Κοιλάκου Ελένη, ΠΕ 80
Καθηγητής Τεχνολογίας, ΠΕ 83:
Λαγός Ηλίας
Καθηγητές Πληροφορικής , ΠΕ 86:
Αρβανίτη Κωνσταντίνα
Νταραμπέκης Παναγιώτης
Στο δυναμικό του σχολείου μας ανήκουν και οι υπάλληλοι (βοηθητικό προσωπικό) :
Σταματόπουλος Νικόλαος, Γραμματειακή υποστήριξη
Δαφνιά Παναγιώτα, Υπηρεσία καθαριότητας
Παρά την οικονομική δυσπραγία που μαστίζει την ελληνική δημόσια παιδεία το σχολείο μας έχει μια αξιόλογη υλικοτεχνική υποδομή κυρίως στον τομέα της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών. Το γεγονός αυτό του δίνει την δυνατότητα να προσφέρει γνώσεις στους μαθητές του που είναι προσαρμοσμένες στα σύγχρονα πρότυπα των νέων τεχνολογιών.
Εκτός από το ανακαινισμένο εργαστήριο πληροφορικής, το εργαστήριο φυσικών επιστημών και την βιβλιοθήκη το σχολείο μας διαθέτει πέντε συστήματα διαδραστικών πινάκων που είναι τοποθετημένα στις αίθουσες διδασκαλίας (τα τέσσερα) και στο εργαστήριο πληροφορικής (ένα).Επίσης διαθέτει 13 ηλεκτρονικούς υπολογιστές για χρήση από τους καθηγητές ,μια σειρά εποπτικών μέσων διδασκαλίας που περιλαμβάνουν τηλεόραση LCD 32 ιντσών , 2 βιντεοποροβολείς υψηλής ευκρίνειας , χάρτες γεωγραφικούς και ιστορικούς , ολοκληρωμένη ηχητική εγκατάσταση στερεοφωνικού συγκριτήματος , δυο γήπεδα καλαθοσφαίρησης και ένα γήπεδο ποδοσφαίρου με πλαστικό χλωροτάπητα.
Στο σημείο αυτό θα αναφέρουμε τους ευεργέτες και δωρητές - κάποιοι είναι εν ζωή και κάποιοι όχι- που προσέφεραν πολύτιμες δωρεές :
Κωνσταντίνος Καρβέλας ποσο 10.000 ? και για τα δύο σχολεία Γυμνάσιο-Γενικό Λύκειο
Φώτης Τάκης ποσό 50.000$
Costa Navarino για το συστημα κλιματισμού
Σύλλογος αποφοίτων Εξαταξίου Γυμνασίου Κυπαρισσίας για τα ράφια της βιβλιοθήκης.
Ανώνυμη εταιρεία συμβούλων Πληροφορικης ACCENTURE A.E στην οποία το σχολείο μας οφείλει τον εξοπλισμό του εργαστηρίου Πληροφορικής με 14 φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές ( σημαντική ήταν η βοήθεια του συμπατριώτη μας Κασσίμη Ευάγγελου , ο οποίος διαμεσολάβησε στην εταιρεία για την δωρεά).
Γυμνάσιο Κυπαρισσίας ( ΦΕΚ Ίδρυσης 348/06-09-1937)
Το σχολείο μας στο διάβα των χρόνων , έχει γνωρίσει αρκετές αλλαγές και προσθήκες όσο αφορά τους χώρους και τη μορφή του. Ξεκινώντας από πιο παλιά, θα πρέπει να να φέρουμε τα εξής :
Στην δεκαετία του 1980 και 1990 έγινε αλλαγή της σκεπής και των κουφωμάτων (από τα φθαρμένα ξύλινα στα αλουμινένια). Επίσης τοποθετήθηκαν θερμαντικά σώματα (καλοριφέρ) σε αντικατάσταση των θερμαστρών πετρελαίου , που αποτελούσαν πληγή για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου , καθότι οι μαθητές που ήθελαν να χαλάσουν το μάθημα τις μπούκωναν και γέμιζε ο τόπος κάπνες.
Σημαντική προσθήκη στο σχολείο μας αποτελούν οι έξι μικρές προκατασκευασμένες αίθουσες που βρίσκονται στο πίσω προαύλιο. Χάρη σε αυτές αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά το πρόβλημα στέγασης των μαθητών. Η νεότερη προσθήκη έγινε το 2001 , με την πολύτιμη βοήθεια του κυπαρίσσιου μηχανικού και προέδρου επί σειρά ετών στον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων Αλέκο Παπαδόπουλου. Ο Αλέκος Παπαδόπουλος δείχνοντας την αγάπη του για τον τόπο καταγωγής του , βοήθησε αποτελεσματικά την κτιριακή υποδομή των σχολικών κτιρίων της Κυπαρισσίας . Σε αυτόν οφείλεται η κατασκευή με σύγχρονες προδιαγραφές του 2ου Δημοτικού σχολείου Κυπαρισσίας. Δεν βρίσκεται πλέον στη ζωή και ο Δήμος για να τον τιμήσει ,έδωσε το όνομά του στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων που λειτουργεί σαν συνεδριακός χώρος και χώρος πολυάριθμων εκδηλώσεων συλλόγων και σχολικών εορτών.
Οι προκατασκευασμένες αίθουσες (φωτογραφία).
Το σχολικό μας συγκρότημα αποτελείται από τρία κύρια κτίρια :
Το κυρίως κτίριο που είναι και το μεγαλύτερο σε όγκο περιλαμβάνει :
1) Οχτώ αίθουσες διδασκαλίας 60 τ.μ με χωρητικότητα 30 μαθητές
2) Δύο γραφεία καθηγητών και το γραφείο της διευθυνσης
3) Το εργαστήριο πληροφορικής
4)Το κυλικείο
5) Δύο βοηθητικές αίθουσες.
Οι προκατασκευασμένες αίθουσες για τις οποίες μιλήσαμε παραπάνω , περιλαμβάνουν 6 αίθουσες των 30 τ.μ με χωρητικότητα 25 μαθητές.
Το τρίτο κτίριο περιλαμβάνει το εργαστήριο Φυσικών Επιστημών (ΣΕΦΕ), την ανακαινισμένη σχολική βιβλιοθήκη-αίθουσα εκδηλώσεων και το γυμναστήριο.
Εργαστήριο Πληροφορικής (ΣΕΠΕΗΥ) (Φωτόγραφία1.Φωτογραφία2)
Στην σημερινή του θέση βρίσκεται από το σχολικό έτος 2002-2003 και είναι πλήρως ανακαινισμένο χάρη στην πολύτιμη δωρεά φορητών υπολογιστών από την εταιρεία ACCENTURE A.E Σύμβουλοι πληροφορικής. Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει : 12 φορητούς υπολογιστές με διπλοπύρηνους επεξεργαστές(τεχνολογίας VISTA) , 2 επιτραπέζιους Η/Υ τεχνολογίας PENTIUM IV, 1 SERVER με λειτουργικό WINDOWS 2003 SERVER και τετραπύρηνο επεξεργαστή, 1 σύστημα διαδραστικού πίνακα CLASSBOARD , 2 εκτυπωτές inkjet και έναν εκτυπωτή Laser ασπρόμαυρο.Κατά τα έτη 2002-2010 το εργαστήριο λειτούργησε σαν κέντρο εκπαίδευσης ενηλίκων στις νέες τεχνολογίες , όπως και κέντρο στήριξης επιμόρφωσης στην πληροφορική για τους εκπαιδευτικούς. Πραγματοποιήθηκαν πολλά εκπαιδευτικά σεμινάρια με την επίβλεψη του καθηγητή πληροφορικής Σωτηρίου Καρούμπαλη μέσα από τα οποία επιμορφώθηκαν δωρεάν ενήλικες διαφόρων επαγγελμάτων στην χρήση και τις εφαρμογές υπολογιστών.Σήμερα το εργαστήριο πληροφορικής του Γυμνασίου Κυπαρισσίας είναι κέντρο στήριξης της εξιδικευμένης επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών πάνω στα εκπαιδευτικά λογισμικά και κέντρο πιστοποίησης για εξετάσεις μαθητών για απόκτηση πιστοποιητικού δεξιοτήτων στις τεχνολογίες της πληροφορίας και των επικοινωνιών.
Φωτό
Εργασττήριο Φυσικών επιστημών ΣΕΦΕ (εικόνα)
Το ΣΕΦΕ έχει ανακαινιστεί κτιριακά την σχολική περίοδο 2011-2012 χάρη στην προσπάθεια της διευθύντριας Μπαρτζελιώτη Σταμάτας. Περιλαμβάνει ένα σημαντικό αριθμό οργάνων μέτρησης και πειραματικών οργάνων για χρήση από τους μαθητές στα πειράματα. Η εμπλουτισμένη υλικοτεχνική του υποδομή συμβάλλει στην κατανόηση από τους μαθητές των φαινομένων του φυσικού κόσμου με τον πιο αποδοτικό και αποτελεσματικό τρόπο.
Αίθουσα Φυσικής Αγωγής (Γυμναστήριο) του Γυμνασίου Κυπαρισσίας.
Δόθηκε για χρήση στους μαθητές από την σχολική περίοδο 2016-2017, αφού έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες ανακαίνισής του από τον Δήμο Τριφυλίας. Σημαντική συνεισφορά στον εξοπλισμό του γυμναστηρίου είχαν ο Διευθυντής του ΓΕΛ Κυπαρισσίας Αντωνόπουλος Ευάγγελος και ο κυπαρίσσιος στην καταγωγή καθηγητής Φυσικής Αγωγής Κερερές Δημήτριος τους οποίους ευχαριστούμε θερμά.
Ο εξοπλισμός του Γυμναστηρίου περιλαμβάνει : 1) τραπέζι πινγκ-πόνγκ 2) 1 μπασκέτα μικρών διαστάσεων 2) Φιλέ βόλλεϋ μικρών διαστάσεων 3) στρώματα
Φωτογραφία1.Φωτογραφία2.Φωτογραφία3.
Σχολική βιβλιοθήκη- αίθουσα εκδηλώσεων.(φωτογραφίες)
Αποτελεί αναμφίβολα το καμάρι του σχολείου μας. Το σχέδιο για την δημιουργία της εμπνεύστηκε η διευθύντρια Μπαρτζελιώτη Σταμάτα και έτσι το ονειρεμένο ταξίδι στον κόσμο της γνώσης ξεκίνησε από την σχολική περίοδο 2011-2012. Η επί πολλά συνεχή έτη καθηγήτρια και διευθύντρια του σχολείου κατά τις περιόδους 2011-2012 και 2012-2013 υλοποίησε με πολλή ζήλο και ασταμάτητη εργασία το σημαντικό έργο της δημιουργίας του χώρου αυτού. Αξιοποιώντας την σημαντική δωρεά του έλληνα ομογενή από τον Παναμά και συμπατριώτη μας Φώτη Τάκη καθώς και τις ευγενικές χορηγίες του συλλόγου αποφοίτων του εξαταξίου Γυμνασίου Κυπαρισσίας και άλλων συμπολιτών μας ολοκλήρωσε το σημαντικό αυτό έργο που είναι στολίδι για το σχολείο μας. Η βιβλιοθήκη περιλαμβάνει σήμερα πάνω από 2000 τίτλους βιβλίων, περιοδικών καθώς και επιτραπέζια παιχνίδια. Είναι εξοπλισμένη με πέντε συστήματα ηλεκτρονικών υπολογιστών τελευταίας τεχνολογίας και βιντεοποροβολέα . Στην αίθουσα αυτή προβάλλονται ταινίες εκπαιδευτικού περιεχομένου και πραγματοποιούνται διαλέξεις από ονομαστούς λογοτέχνες στα πλαίσια των προγραμματων σχολικών δραστηριοτήτων. Επίσης πραγματοποιούνται και μαθητικές συγκεντρώσεις στα πλαίσια σχολικών εορτών και ομιλίες με παιδαγωγικό χαρακτήρα. Κατά την σχολική χρονιά 2013-2014 ο διευθυντής Ιωάννης Ρούσσης συνεχίζοντας το έργο της προκατόχου του εμπλούτισε τη βιβλιοθήκη με καινούργια βιβλία προσθέτοντας καινούργια ράφια. Την ευθύνη για την επίβλεψη και εύρυθμη λειτουργία του χώρου έχουν αναλάβει οι εκπαιδευτικοί : Τσάλτας Γεώργιος, Γκότση Αλεξάνδρα(υποδιευθύντρια),Θεοδοσάκη Δέσποινα και Παπαντωνοπούλου Δήμητρα με την βοήθεια του διευθυντή του σχολείου Θεοδωρόπουλου Γεώργιου.
Οι σημαντικότερες εκδηλώσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στον χώρο της βιβλιοθήκης είναι οι εξής :
1.Σχολικά έτη 2011-2013
Δωρεές για την βιβλιοθήκη
Υποδοχή ποδηλατών
Υποδοχή Ολυμπιονικών
Βραδιά ελληνομεξικανικής φιλίας
Εκδήλωση για τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων
2. Σχολικό έτος 2013-2014
Κατά το σχολικό έτος 2013-2014 πραγματοποιήθηκαν οι εξής εκδηλώσεις
2. Φωτογραφικό υλικό από επισκέψεις συγγραφέων
Έγραψαν για την βιβλιοθήκη :
1.Λουϊς Γκόμεζμπεκ , μεξικανός συγγραφέας και ηθοποιός
2. Κωνσταντίνα Τασιοπούλου , συγγραφέας
3.Λότη-Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου , συγγραφέας
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2021-22
Στα πλαίσια του μαθήματος των Εργαστηρίων Διεξιοτήτων, δημιουργήθηκε από τους μαθητές του σχολείου μας με την βοήθεια του διδάσκοντος καθηγητή, το ακόλουθο υλικό ανά θεματική ενότητα:
1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ:Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ
- Αντιμετώπιση σχολικού εκφοβισμού/Διαμεσολάβηση(Β Γυμνασίου)
- Οι προσδοκίες μου για τον 1ο θεματικό κύκλο (Γ Γυμνασίου)
- Παρουσίαση Διαμεσολάβηση Β Γυμνασίου
- Παρουσίαση Διαφορετικότητα Γ Γυμνασίου
2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ : Φροντίζω το Περιβάλλον
3ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ : Ζω καλύτερα - Ευ Ζην
- Ζω την εφηβεία μου( Β Γυμνασίου)
- Διεξαγωγή Έρευνας μικρής κλίμακας(Γ Γυμνασίου)
α. Ερωτήσεις
β. Αποτελέσματα Έρευνας τμήματος Γ2
γ. Αποτελέσματα Έρευνας τμήματος Γ4
4ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: Δημιουργώ & Καινοτομώ
Τον παλιό καλό καιρό η εκπαίδευση....
Οι καθηγητές έχουν τον λόγο
Συλλογές από :
Παροιμίες και παροιμιώδεις φράσεις
Λαϊκές φράσεις και η προέλευσή τους
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
Κάνοντας μια σύντομη αναδρομή στο παρελθόν μπορούμε να γνωρίσουμε τα εκπαιδευτικά συστήματα από την αρχαιότητα μέχρι την εποχή του Όθωνα και στην συνέχεια στη σύγχρονη εποχή.
Από τα πρώτα γραπτά δημιουργήματα του ελληνικού πολιτισμού αποδεικνύεται
ο πόθος του Έλληνα για μάθηση , για καλλιέργεια των διανοητικών του ικανοτήτων .
Στόχος του ομηρικού ανθρώπου είναι η συνεχής προσπάθεια για την πολύπλευρη
βελτίωσή του ώστε "αιέν αριστεύειν και υπείροχον έμεναι άλλων".
Οι ΄Ιωνες φιλόσοφοι θέτουν ως κέντρο των πρωτοποριακών τους αναζητήσεων τον άνθρωπο
και τους προβληματισμούς του επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Έλληνα για διεύρυνση των πνευματικών του οριζόντων.
Ορόσημο για τον παγκόσμιο πολιτισμό και ειδικότερα για την εκπαίδευση
αποτελούν ο 5ος και 4ος π.Χ. αιώνας της κλασικής Ελλάδας.
Οι αρχαίοι Έλληνες ασχολήθηκαν ιδιαίτερα με την εύρεση των κατάλληλων μέσων και μεθόδωνγια την επίτευξη του υψηλού τους στόχου, την προαγωγή των πνευματικών τους ικανοτήτων.
Σπάρτη
Την εκπαίδευση των παιδιών στην αρχαία Σπάρτη αναλάμβανε το κράτος από τα επτά τους χρόνια.
Ζούσαν σε ομάδες (αγέλες) και είχαν επικεφαλής τον Παιδονόμο.
Βάση της αγωγής ήταν η άσκηση του σώματος και η καλλιέργεια της πολεμικής αρετής.
Κατά δεύτερο λόγο διδάσκονταν ανάγνωση, γραφή, αριθμητική, μουσική και χορό.
Η εκπαίδευση των κοριτσιών ήταν ανάλογη και γίνονταν σε ιδιαίτερους χώρους.
Αθήνα
Ο "καλός καγαθός" πολίτης, ο μορφωμένος και αναπτυγμένος πνευματικά, αισθητικά,
ηθικά και σωματικά ήταν η επιδίωξη της αθηναϊκής πολιτείας.
Η εκπαίδευση στην αρχαία Αθήνα ήταν ελεύθερη και υπεύθυνοι γι' αυτήν ήταν οι γονείς του παιδιού.
Τα σχολεία ήταν ιδιωτικά.
Υποχρεώνονταν όμως να τηρούν κάποιους κανονισμούς, που ρύθμιζαν τη λειτουργία τους.
Το πνεύμα της εκπαίδευσης ήταν σύμφωνο με τις παραδόσεις και τα ιδανικά της πόλης.
Από τον 5ο αιώνα που άρχισαν να ιδρύονται στην Αθήνα τα Γυμνάσια.
Οι νέοι είχαν τη δυνατότητα να ασκούν ταυτόχρονα με το πνεύμα και το σώμα.
Το πρώτο στάδιο εκπαίδευσης ήταν της προσχολικής και σχολικής ηλικίας.
Την πρώτη την αναλάμβανε η μητέρα ή η τροφός και αποσκοπούσε στην καλλιέργεια των έμφυτων ικανοτήτων του παιδιού και στην προετοιμασία του να δεχθεί τη σχολική εκπαίδευση,
που άρχιζε συνήθως στα επτά χρόνια.
Ο Παιδαγωγός, οικιακός δούλος, συνόδευε το παιδί στο Διδασκαλείο.
Από τον πρώτο του δάσκαλο ο μικρός Αθηναίος μάθαινε ανάγνωση, συλλαβισμό, γραφή, αριθμητική. Αργότερα τον αναλάμβανε ο Κιθαριστής για να τον μυήσει στην τέχνη της μουσικής ( μαθήματα λύρας, αυλού και τραγουδιού με συνοδεία λύρας ).
Αφού το παιδί αποκτούσε αυτές τις στοιχειώδεις γνώσεις, ερχόταν σε επαφή
με την ηρωική και διδακτική ποίηση ( Όμηρο-Ησίοδο ), καθώς και με τη λυρική.
Μάθαινε επιπλέον χορό, ζωγραφική, χειροτεχνία και γεωμετρία.
Ο Παιδοτρίβης φρόντιζε για τη σωματική εκγύμναση των μαθητών στην Παλαίστρα
( "πένταθλον" και "παγκράτιον" ).
Η διδασκαλία στο σχολείο ήταν εξάωρη.
Τα κορίτσια μορφώνονταν στο σπίτι.
Μετά το 14ο έτος οι έφηβοι μπορούσαν να παρακολουθήσουν την ανώτερη εκπαίδευση
στα δημόσια γυμνάσια και στις φιλοσοφικές ή ρητορικές σχολές
( Ακαδημεία Πλάτωνα, Περίπατος Αριστοτέλη, ρητορική σχολή Ισοκράτη και άλλες ),
που άρχισαν να ιδρύονται από τον 5ο αιώνα κάτω από την επίδραση της διδασκαλίας των σοφιστών, των φιλοσόφων και των ρητόρων.
Εκεί διδάσκονταν επιπλέον αστρονομία, μαθηματικά και γραμματική.
Παρόμοια μορφή είχε και το εκπαιδευτικό σύστημα των περισσότερων
ελληνικών πόλεων αυτής της περιόδου.
Στους Ελληνιστικούς χρόνους ( 3ος και 2ος αιώνας ) δε σημειώθηκαν σημαντικές
μεταβολές στο χώρο της εκπαίδευσης.
Όμως το περιεχόμενό της διευρύνθηκε με την εισαγωγή νέων επιστημών.
Οι μέθοδοι επίσης και τα μέσα διδασκαλίας εκσυγχρονίστηκαν.
H EKΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Η Χριστιανική θρησκεία και η Ελληνική πνευματική κληρονομιά αποτελούν
τα κύρια χαρακτηριστικά στοιχεία του πολιτισμού και μάλιστα της παιδείας του Βυζαντίου.
Η Εκκλησία πρωτοστάτησε στο χώρο της εκπαίδευσης αναλαμβάνοντας εξολοκλήρου
σχεδόν όχι μόνο την οργάνωση, τη στελέχωση και τη λειτουργία της, αλλά και την
οικονομική επιχορήγησή της.
Στο δύσκολο αυτό έργο οι ενοριακές επιτροπές δεχόταν συχνά τη συνεργασία των κοινοτήτων.
Η ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ,που δεν ήταν υποχρεωτική, άρχιζε από το έβδομο έτος
της ηλικίας του παιδιού και ήταν τριετής.
Τα « ιερά γράμματα »,όπως ονομαζόταν αυτό το στάδιο ,έδιναν τη δυνατότητα στο
μικρό μαθητή να έλθει για πρώτη φορά σε επαφή με θρησκευτικά κείμενα
(Παλαιά και Καινή Διαθήκη,Ψαλτήρι και άλλα )
και να μάθει με τη βοήθειά τους το αλφάβητο, συλλαβισμό, ανάγνωση και γραφή.
Η διδασκαλία συμπληρωνόταν με τη βυζαντινή μουσική, τα θρησκευτικά και την ιστορία.
Τα μαθήματα διδάσκονταν από κληρικούς και μοναχούς κυρίως ,σε χώρους που
παραχωρούσαν οι εκκλησίες ή τα μοναστήρια.
Οι ιδιωτικοί διδάσκαλοι που δίδασκαν στα σπίτια ήταν γνωστοί ως «παιδαγωγοί».
Η ΜΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ άρχιζε από τα δέκα χρόνια του μαθητή και διαρκούσε
τέσσερα έως πέντε έτη.
Το περιεχόμενο της εκπαίδευσης εμπλουτίζονταν με «τα των Ελλήνων γράμματα»,
με τη μελέτη της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας.
Άλλα μαθήματα ήταν η Ιστορία, η Φυσική ( βοτανική, ζωολογία, γεωγραφία ),
η Μουσική, η Γεωμετρία, η Αστρονομία και η Σημειογραφία.
Οι «φοιτητές» παρακολουθούσαν τις παραδόσεις των ειδικών καθηγητών, ρητόρων,
φιλοσόφων, γραμματικών και σημειογράφων στα διδασκαλεία που λειτουργούσαν
υπό τη μέριμνα της Εκκλησίας σε πολλές περιοχές της αυτοκρατορίας.
Η ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ήταν πρωταρχικό μέλημα του κράτους.
Ο Θεοδόσιος Β΄ ίδρυσε το 425 το Πανεπιστήμιο Κωνσταντινουπόλεως, όπου παραδίδονταν
μαθήματα αρχαίας ελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας, λατινικών,ρητορικής, φιλοσοφίας και δικαίου.
Ανώτατες και πανεπιστημιακές σχολές ιδρύθηκαν και λειτουργούσαν με τη φροντίδα
του κράτους στην Αλεξάνδρεια, τη Βηρυτό ,την Αθήνα , τη Θεσσαλονίκη τη Νίκαια
και φυσικά στην Κων/πολη ,όπως και σε άλλες πόλεις της Αυτοκρατορίας .
Οι νέες επιστήμες όπως η ιατρική και τα μαθηματικά συμπλήρωναν σταδιακά τις ήδη διδασκόμενες . Το έργο της εκπαίδευσης βοηθούσαν εκτός από τους εκπαιδευτικούς και οι πλούσιες βιβλιοθήκες ,δημόσιες ,ιδιωτικές και μοναστηριακές, όπως η βιβλιοθήκη του Πατριάρχη Φωτίου.
Αξιοσημείωτη είναι η προσφορά των μοναχών και στον τομέα της αντιγραφής έργων
αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων, ορισμένα από τα οποία διασώθηκαν χάρη στη δική τους πρωτοβουλία.
Είναι γενική διαπίστωση ότι η Βυζαντινή παιδεία συνετέλεσε ουσιαστικά όχι μόνο στη
διαμόρφωση του ιδιαίτερου χαρακτήρα του βυζαντινού πολιτισμού αλλά και στη διατήρηση
και διάδοση της Χριστιανικης και της Ελληνικής ανθρωπιστικης παιδείας.
Αυτή η περίοδος έχει να επιδείξει σημαντικές μορφές που έγιναν φορείς και διδάσκαλοι
αυτής της παιδείας ,όπως οι Πατέρες της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας.
H Eκπαίδευση κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας.
Ο ρόλος της Εκκλησίας στα πλαίσια της προσπάθειας επιμόρφωσης των υποδούλων κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας είναι αδιαμφισβήτητος όχι μόνον εξαιτίας της προσφοράς του στη στοιχειώδη, έστω, εκπαίδευση των Ελλήνων αλλά πολύ περισσότερο για την ουσιαστική συμβολή του στη διατήρηση της εθνικής συνείδησης άρρηκτα συνδεδεμένης με την Ορθόδοξη χριστιανική πίστη.
Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453 από τους Τούρκους δε σήμανε μόνο το τέλος της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας αλλά και τον περιορισμό ,αν όχι την εξάλειψη , κάθε αξιόλογης πνευματικής δραστηριότητας στον κατακτημένο ελληνικό χώρο. Ο αναπόφευκτος μαρασμός στην εκπαίδευση χρειάστηκε υπεράνθρωπες προσπάθειες για την αντιμετώπισή του.
Τον αγώνα αυτό ανέλαβε κατά κύριο λόγο η Εκκλησία και κατά δεύτερο απόδημοι Έλληνες, μορφωμένοι πολλοί απ' αυτούς, οι οποίοι είχαν συνειδητοποιήσει ότι η διατήρηση της πίστης, της γλώσσας και της εθνικής συνείδησης ήταν η απαραίτητη προϋπόθεση για την ιστορική συνέχεια και την αναγέννηση του Έθνους.
Οι νάρθηκες των εκκλησιών και τα κελιά των μοναστηριών ήταν οι χώροι όπου παραδίδονταν κάποια στοιχειώδη μαθήματα στα ελληνόπουλα από κληρικούς και μοναχούς. Η διατήρησή τους στη μνήμη των Ελλήνων ως " Κρυφά Σχολειά " είναι άλλη μια ένδειξη του σκληρού καθεστώτος που επικρατούσε εκείνη την περίοδο στην υπόδουλη Ελλάδα, γεγονός που ερμηνεύει πιθανώς και την παντελή σχεδόν απουσία κάποιας άλλης δραστηριότητας στον τόσο σημαντικό τομέα της εκπαιδευτικής λειτουργίας.
Ελάχιστα σχολεία υπολειτουργούσαν σε ελληνικές περιοχές στα τέλη του 16ου αιώνα.
Το 17ο αιώνα η Κωνσταντινούπολη, το εθνικό, θρησκευτικό και πνευματικό κέντρο του ελληνισμού, άρχισε να παρουσιάζει κάποια εξέλιξη στον τομέα της εκπαίδευσης, όπως αποδεικνύεται από την αρτιότερη οργάνωση και τη διεύρυνση του αντικειμένου διδασκαλίας της Μεγάλης του Γένους Σχολής. Η αναβάθμιση της Σχολής σε πανεπιστημιακό επίπεδο και η συμπλήρωση των θεολογικών μαθημάτων με τη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών, της φυσικής, των μαθηματικών και της φιλοσοφίας έδωσε τη δυνατότητα σε αρκετούς νέους όχι μόνο να μορφωθούν οι ίδιοι, αλλά και σταδιακά να μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις τους στους στερημένους Έλληνες.
Με αργά αλλά σταθερά βήματα αρχίζει η ίδρυση σχολείων με την επίβλεψη, τη συνεισφορά και την οικονομική ενίσχυση της Εκκλησίας, των αποδήμων Ελλήνων και των κοινοτήτων. Τα σχολεία της πρώτης βαθμίδας ,τα "κοινά", δίδασκαν στα παιδιά ανάγνωση, γραφή και αριθμητική. Τα βιβλία που χρησιμοποιούσαν ήταν το Ψαλτήρι, η Οκτώηχος και ο Απόστολος μέχρι το τέλος του 18ου αιώνα, οπότε κυκλοφόρησαν τα πρώτα Αλφαβητάρια " Ελληνικά" συνήθως ονομάζονταν τα σχολεία της δεύτερης βαθμίδας, τα οποία είχαν περισσότερα αντικείμενα διδασκαλίας, όπως Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, ρητορική, ηθική, γεωμετρία, φυσική, φιλοσοφία, θεολογία.
Εκτός από την Κωνσταντινούπολη ,όπου λειτούργησαν επίσης η Ελληνική Ιατρική Ακαδημία, η Πατριαρχική Μουσική Σχολή, η Εμπορική Σχολή της Χάλκης και η Θεολογική Σχολή, αρκετά εκπαιδευτήρια ιδρύθηκαν μέχρι το 19ο αιώνα σε διάφορες περιοχές της τουρκοκρατούμενης Ελλάδας. Τότε η ανοδική πορεία της ελληνικής εκπαίδευσης έφθασε στο αποκορύφωμά της ,με το φαινόμενο του Νεοελληνικού Διαφωτισμού. Στη συλλογική προσπάθεια για την αφύπνιση του Γένους έδωσαν το "παρών" όχι μόνον κληρικοί και σπουδασμένοι δάσκαλοι αλλά και πολλοί ΄Έλληνες που εργαζόταν στον ευρωπαϊκό χώρο και είχαν αποκτήσει ευρύτερη μόρφωση, εμπλουτισμένη με τα σύγχρονα επιτεύγματα του ευρωπαϊκού πολιτισμού.
Η ιδεολογική και γλωσσική διαμάχη ανάμεσα στους αρχαιστές, τους καθαρολόγους και στους υποστηριχτές της απλής γλώσσας του λαού οδήγησε σε συγκρούσεις και αντιθέσεις μεγάλο αριθμό οπαδών αυτών των ομάδων. Παράλληλα όμως παρουσιάστηκε έντονη συγγραφική και εκδοτική δραστηριότητα, γεγονός που συνετέλεσε ουσιαστικά στη διάδοση και την αναβάθμιση της επίπονης προσπάθειας για την πνευματική και εθνική αναγέννηση του ΄Ελληνισμού
Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ (1828-1831)
Στοχεύοντας στην πνευματική αναγέννηση του απελευθερωμένου από τον τουρκικό ζυγό ελληνικού κράτους ο πρώτος κυβερνήτης του κατέβαλλε προσπάθειες για την εξασφάλιση αρχικά της στοιχειώδους εκπαίδευσης.
Το 1829 ιδρύει το Ορφανοτροφείο της Αίγινας για τα ορφανά του πολέμου, όπου λειτουργούσαν εκτός από τα αλληλοδιδακτικά σχολεία (σχολεία στα οποία οι μαθητές των ανώτερων τάξεων δίδασκαν τα παιδιά που φοιτούσαν στις κατώτερες ) τρεις κλάσεις ελληνικών μαθημάτων και πολλά ?χειροτεχνεία?,πρακτικά εργαστήρια διαφόρων τεχνών για όσους μαθητές δεν είχαν ικανότητες προόδου στα μαθήματα.
Η στοιχειώδης εκπαίδευση ήταν υποχρεωτική.
Στο Ορφανοτροφείο εντάχθηκε και το Πρότυπο σχολείο, όπου εκπαιδεύονταν δάσκαλοι για τα αλληλοδιδακτικά.
Επιπλέον ιδρύθηκε το Κεντρικό σχολείο ? δια τους έχοντας έφεσιν να αναδεχθώσιν το διδασκαλικόν επάγγελμα? και για όσους νέους θα ήθελαν να ακολουθήσουν ανώτερες σπουδές.
Σχολεία λειτούργησαν και στη Σύρο, στο Ναύπλιο, την Αθήνα και την ΄Ύδρα.
Επίσης λειτούργησε το Κεντρικό Πολεμικό Σχολείο Ναυπλίου, η Εκκλησιαστική Σχολή του Πόρου, η Αγροτική Σχολή της Τίρυνθας και η Εμπορική Σχολή Σύρου.
Ο Καποδίστριας σε συνεργασία με την Επιτροπή για θέματα παιδείας φρόντισαν κατά το δυνατόν για τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό των σχολών και την έκδοση διαταγμάτων για τη σωστή οργάνωση και λειτουργία τους.
Ο κυβερνήτης είχε διατυπώσει την ανάγκη ιδρύσεως Πανεπιστημίου. ΄Όμως οι οικονομικές δυσκολίες και η έλλειψη διδακτικού προσωπικού, καθώς και ο πρόωρος θάνατός του δεν του επέτρεψαν να υλοποιήσει τους οραματισμούς του.
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ
Πολλοί χαρακτηρίζουν το εκπαιδευτικό σύστημα που εισήχθηκε στην Ελλάδα κατά την περίοδο της Αντιβασιλείας ως μίμηση του αντίστοιχου συστήματος που λειτουργούσε εκείνη την εποχή στη Γερμανία. Γι αυτό το λόγο οι δυσκολίες προσαρμογής του στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος ήταν αναμενόμενες.
Πρώτη βαθμίδα εκπαίδευσης ήταν το Επτατάξιο Δημοτικό ή του λαού σχολείο.
Ακολουθούσε το Τριτάξιο Ελληνικό σχολείο, στο οποίο μπορούσαν να εισαχθούν με εξετάσεις ακόμα και παιδιά που είχαν ολοκληρώσει τη φοίτησή τους μέχρι την τέταρτη τάξη του Δημοτικού.
Κατόπιν οι απόφοιτοι του Ελληνικού είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το Τετρατάξιο Γυμνάσιο και τέλος το Πανεπιστήμιο, που λειτούργησε για πρώτη φορά το 1838, με τη φιλοσοφική, τη θεολογική, τη νομική και την ιατρική σχολή.
Βέβαια εκτός από την κρατική πρωτοβουλία, ουσιαστικά συνέβαλαν στη μόρφωση των ελληνοπαίδων οι κοινότητες, πολλοί ιδιώτες και ΄Έλληνες των παροικιών, με την ηθική, υλική και οικονομική ενίσχυσή τους.
Σχεδιάγραμμα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος μέχρι την μεταρρύθμιση του 1929 από την τελευταία κυβέρνηση του Ελευθερίου Βενιζέλου.
Η Κυπαρισσία είχε την τύχη να είναι από τις πρώτες πόλεις του νεοσύστατου ελληνικού κράτους που προέκυψε από τον αγώνα της εθνικής παλιγεννεσείας του 1821. Στην Αρκαδιά όπως , λεγόταν τότε η Κυπαρισσία,το 1830 ιδρύθηκε ένα από τα πρώτα σχολεία. Το σχολείο αυτό ονομάστηκε "αλληλοδιδακτικό" , γιατί οι μαθητές ήταν συγχρόνως και δάσκαλοι. Οι μεγαλύτεροι από αυτούς είχαν καθήκον να εκπαιδευσουν τους νεότερους. Οι ενέργειες για την δημιουργία αυτού του σχολείου έγιναν από τον τότε έπαρχο της Τριφυλίας και τον τοποτηρητή του επισκοπικού θρόνου Αμβρόσιο Φραντζή με την σύμφωνη γνώμη του κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια.Έτσι ικανοποιήθηκε η ακόρεστη δίψα των κατοίκων της περιοχής για μάθηση. Παραθέτουμε από τα γενικά αρχεία του κράτους (αρχεία νομού Μεσσηνίας) τα έγγραφα που αφορούν την ίδρυση του αλληλοδιδακτικού σχολείου στην πόλη μας . Στα τα έγγραφα αυτά περιλαμβάνεται και ο κατάλογος με τους πρώτους ογδόντα (80) μαθητές του σχολείου.
Στα χρόνια που ακολουθησαν η εκπαίδευση στην Κυπαρισσία - όπως πήρε το αρχαίο όνομά της το 1833 από τον Όθωνα που ήταν αρχαιολάτρης- εξελίχθηκε με ταχύτατους ρυθμούς. Παραθέτουμε ένα σχετικό άρθρο του Κυπαρίσσιου λογοτέχνη και εκπαιδευτικού Στάθη Παρασκευόπουλου που δείχνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την κατάσταση της εκπαίδευσης στην Κυπαρισσία , αλλά και στην επαρχία Τριφυλίας γενικότερα από την απελευθέρωση μέχρι τις μέρες μας.
Η εκπαίδευση στην Κυπαρισσία του χτές
Η εφημερίδα μας
Λίγα λόγια για την έκδοση
Το μαγευτικό όνειρό μας , λαμβάνει σάρκα και οστά. Με την ραγδαία εξάπλωση των νέων τεχνολογιών , αφυπνιστήκαμε και αποφασίσαμε, με την καθοδήγηση των καθηγητών μας, εμείς οι μαθητές του Γυμνασίου Κυπαρισσίας, να απευθυνθούμε στο κοινό της πόλης μας και να μεταφέρουμε στον αχανή χώρο του διαδικτύου τις γνώσεις μας , τις εμπειρίες μας και τους προβληματισμούς μας για διάφορα θέματα της σχολικής μας ζωής και όχι μόνο. Έτσι αποφασίσαμε να γίνουμε αρθρογράφοι στην ηλεκτρονική διαδικτυακή εφημερίδα του σχολείου μας. Θα θέλαμε να ακούμε τις κριτικές και την γνώμη σας , μέσω της φόρμας επικοινωνίας της σχολικής μας ιστοσελίδας. Ελπίζουμε ότι η περιπλάνησή μας θα έχει θετικό αντίκτυπο σε σας...
Οι μαθητές του Γυμνασίου Κυπαρισσίας.
Υ.Γ Δεν θέλουμε να κάνουμε τους έξυπνους , αλλά πριν σας παρουσιάσουμε την δουλειά μας , θα θέλαμε να σας ρωτήσουμε αν ξέρατε ότι
Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για το προσφυγικό ζήτημα από τις μαθήτριες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα δημιουργική γραφή που διευθύνει η καθηγήτρια φιλόλογος του σχολείου μας Ζάρπα Φργκίσκα. Διαβάστε το άρθρο
Λίγα λόγια για το χθες και το σήμερα της Κυπαρισσίας
Πίνακας βροχερό τοπίο (πίνακας του διακεκεριμένου κυπαρίσσιου ζωγράφου Τάσου Αριδά , ο οποίος υπήρξε επί σειρά ετών καθηγητής στο σχολείο μας διδάσκοντας το μάθημα των καλλιτεχνικών).
Κυπαρισσία η πόλη των ονείρων μας , άρθρο του μαθητή της Γ' Τάξης Καρυδομάτη Οδυσσέα.
Οδοιπορικό στην Κυπαρισσία , φωτογραφικό υλικό από τον μαθητή της Γ' Τάξης Βάλοβ Χρήστο. Σύνδεσμος στην ιστοσελίδα :
Η Κυπαρισσία σήμερα αποτελεί έδρα του καλλικράτειου δήμου Τριφυλίας με πληθυσμό οχτώ χιλιάδων κατοίκων περίπου σύμφωνα με την απογραφή του 2011. Διαθέτει ένα Γυμνάσιο , ένα Ενιαίο Λύκειο, ένα ΕΠΑΛ , τρεία δημοτικά σχολεία ( 2 12θέσια και ένα 6θέσιο) , τρεία νηπιαγωγεία , υποδιοίκηση αστυνομίας , Γενικό Νοσοκομείο, Πρωτοδικείο, τον καθεδρικό ναό της μητρόπολης (ιερός ναός Αγίου Αθανασίου , κέντρο πυροσβεστικής , κεντρική πλατεία με πολλά μαγαζιά και κέντρα διασκέδασης , την παραλία του Αη - Λαγούδη , όπου κατά τους θερινούς μήνες φιλοξενούνται πανελλήνιοι αγώνες beach-volley και ξυλορακέτας , δημοτικό γήπεδο ποδοσφαίρου με πλαστικό χλωροτάπητα, δημοτικό γήπεδο καλαθοσφαίρησης και δημοτικό κολυμβητήριο.
Τα Πανηγύρια της πόλης μας
Αγία Τριάδα
Αγιάννης Ρηγανάς (Φουγγαρίες)
Παζάρι αντικών και παλαιών αντικειμένων
Εμποροζωοπανήγυρης ( του Σταυρού)
Οι σύλλογοι της πόλης : 1. Οι παλιοί 2. Οι νεώτεροι
Ραδιοφωνικοί σταθμοί ( Ράδιο 936 - Ράδιο Τριφυλία)
Εστιατόρια-καφετέριες-κέντρα διασκέδασης
Οι επισκέπτες αλλά και οι δημότες του Δήμου Κυπαρισσίας έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν τοπικά φαγητά (παστό καγιανά και γουρνοπούλα) και όχι μόνο, στις ταβέρνες και στα εστιατόρια που λειτουργούν στην πόλη της Κυπαρισσίας και στις παραδοσιακές ταβέρνες στα Τοπικά Διαμερίσματα του Δήμου Κυπαρισσίας.
Πιο αναλυτικά για το Δημοτικό Διαμέρισμα Κυπαρισσίας:
Billy's Place |
Ταβέρνα - Εστιατόριο |
Λιμάνι Κυπαρισσίας |
τηλ. : 27610-24275 |
Blue Mare |
Το εστιατόριο του Τουριστικού Περιπτέρου |
Παραλία Αϊ-Λαγούδης |
τηλ. : 27610-22944 |
Γεια σου |
Γρήγορο φαγητό (και διανομή κατ' οίκον) |
Ελευθερίου Βενιζέλου |
τηλ. : 27610-25600 |
Gustoza |
Πιτσαρία (και διανομή κατ' οίκον) |
Πεζόδρομο κεντρικής πλατείας |
τηλ. : 27610-24255 |
27610-25325 |
|
Ελιά |
Εστιατόριο - Ψησταριά (και διανομή κατ' οίκον) |
Κεντρική Πλατεία |
τηλ. : 27610-25601 |
Εν Πλω |
Εστιατόριο - Ταβέρνα |
Παραλία Κυπαρισσίας |
τηλ. : 27610-24041 |
Η Αποβάθρα |
Ψαροταβέρνα - Ψησταριά |
Λιμάνι Κυπαρισσίας |
τηλ. : 27610-24447 |
Η Αρκαδιά |
Ταβέρνα - Ψησταριά |
Πλατεία Άνω Πόλης |
τηλ. : 27610-24522 |
ΙΑΝΟΣ |
Εστιατόριο - Music Bar (και διανομή κατ' οίκον) |
25ης Μαρτίου & Πονηροπούλου |
τηλ. : 27610-25565 |
27610-25566 |
|
Καραβίσος |
Ψαροταβέρνα - Ψησταριά |
Λιμάνι Κυπαρισσίας |
τηλ. : 27610-25007 |
Κρέστος |
Ψησταριά (και διανομή κατ' οίκον) |
Χριστιανουπόλεως 23 |
τηλ. : 27610-22996 |
Κρέστος |
Γυράδικο - Ψησταριά (και διανομή κατ' οίκον) |
Ελευθερίου Βενιζέλου 77 |
|
La Pepper |
Πιτσαρία (και διανομή κατ' οίκον) |
Απέναντι από το ΚΤΕΛ |
τηλ. : 27610-23559 |
Μαντζαβάκος |
Ταβέρνα - Ψησταριά |
οικισμός Τερψιθέα |
τηλ. : 27610-41275 |
4χλμ. Ν της Κυπαρισσίας |
|
Mythos |
Πιτσαρία (και διανομή κατ' οίκον) |
Ελευθερίου Βενιζέλου 67 |
τηλ. : 27610-24594 |
27610-24957 |
|
Νύνιο |
Εστιατόριο |
Κεντρική πλατεία |
τηλ. : 27610-22377 |
ΟΑΣΗ |
Ταβέρνα - Ψησταριά |
οικισμός Μεμί |
τηλ. : 27610-22220 |
2χλμ. Β της Κυπαρισσίας |
|
Ο Μαρτσέλος |
Ψαροταβέρνα - Ψησταριά |
Λιμάνι Κυπαρισσίας |
τηλ. : 27610-22211 |
Ο Μπλεμεναίος |
Εστιατόριο - Ψησταριά (και διανομή κατ' οίκον) |
Μέλλιου 18 |
τηλ. : 27610-25350 |
Ο Πλάτανος |
Ταβέρνα - Ψησταριά |
Πλατεία Άνω Πόλης |
τηλ. : 27610-24349 |
Πεζόδρομος |
Γυράδικο - Κρέπες (και διανομή κατ' οίκον) |
Πεζόδρομο κεντρικής πλατείας |
τηλ. : 27610-25340 |
Remenzo |
Ψαροταβέρνα - Ψησταριά |
Λιμάνι Κυπαρισσίας |
|
Στεφανής |
Ταβέρνα - Ψησταριά |
οικισμός Τερψιθέα |
τηλ. : 27610-41279 |
4χλμ. Ν της Κυπαρισσίας |
|
Το αγνάντι |
Ταβέρνα - Ψησταριά |
οικισμός Μεμί |
τηλ. : 27610-22760 |
3χλμ. Β της Κυπαρισσίας |
|
Το λιμένι |
Ψαροταβέρνα - Ψησταριά |
Λιμάνι Κυπαρισσίας |
τηλ. : 27610-24101 |
Το παραμυθάκι |
Μεζεδοπωλείο - Εστιατόριο |
Ελευθερίου Βενιζέλου |
τηλ. : 27610-24823 |
Το στέκι του Τζίμη |
Μεζεδοπωλείο - Εστιατόριο |
Κεντρική πλατεία |
τηλ. : 27610-22900 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ξενοδοχεία - ξενώνες-ενοικιαζόμενα δωματια-κάμπινγκ
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
τηλέφωνα υπηρεσιών